مرکز تعمیرات آریستون با دارا بودن بیش از 100 تکنسین متخصص و با تجربه آماده ارائه خدمات تعمیرات فر و اجاق گاز آریستون با استفاده از قطعات اورجینال و دارای ضمانت در تمام نقاط البرز در کوتاه ترین زمان ممکن میباشد. شما میتوانید جهت درخواست تعمیرات فر و اجاق گاز آریستون خود با شماره تلفن 91011680-026  تماس گرفته و یا از طریق فرم درخواست اعزام کارشناس سفارش خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن بابت رفع ایراد دستگاه شما مراجعه نمایند. از مزایای استفاده از خدمات مرکز تعمیرات آریستون میتوان به پشتیبانی 24 ساعته ، 90 روز ضمانت تعمیرات و قطعات ، انجام تعمیرات در محل بدون جابجایی ، تجربه بالای 25 سال و سرعت در خدمات اشاره نمود.

جهت تماس با مرکز تعمیرات آریستون بر روی این شماره 91011680-026  و یا عکس زیر کلیک کنید.

معرفی برند فر و اجاق گاز آریستون

Ariston توسط Aristide Merloni در سال 1930 به عنوان یک تجارت خانوادگی در Fabriano، ایتالیا تاسیس شد. ما که در ابتدا ترازوهای وزن را تولید می کردیم، به سرعت به تولید لوازم خانگی مانند اجاق گاز، سیستم های آب گرم و سیلندرهای گاز مایع تنوع دادیم. در سال 1960، ما ماشین های لباسشویی و ظرفشویی خود را همراه با اجاق Unibloc راه اندازی کردیم که برنده جایزه معتبر “Gold Compass Award” شد که بالاترین افتخار ایتالیا در طراحی و ساخت صنعتی است.

نکته ایمنی و نگهداری فر و اجاق گاز آریستون

اکثر افرادی که در حال حاضر اجاق گاز دارند، خرید آن اجاق گاز را انتخاب نکردند. اجاق گاز با خانه آمد. بیش از 80 درصد خانه‌های اجاره‌ای شامل اجاق‌هایی است که توسط آخرین مالک-ساکن یا سازندگان اصلی نصب شده است. خانه‌های موجود در بازار که به‌عنوان خانه‌دار به فروش می‌رسند، شامل تمام لوازم ضروری از جمله اجاق گاز هستند، بنابراین حتی صاحب خانه‌ها نیز روی اجاقی که همراه خانه است غذا می‌پزند.

شاید شما برای یک اجاق گاز برنامه ریزی نکرده اید، اما در حال حاضر یک اجاق گاز دارید. این می تواند بهترین اتفاقی باشد که تا به حال در تجربه آشپزی شما رخ داده است، اگر شعله باز را دوست دارید و با یک برس سیمی دستی دارید. نکته کلیدی این است که اجاق گاز خود را درک کنید. چگونه از آن به طور ایمن استفاده کنیم و چگونه از آن به خوبی نگهداری کنیم.

1) خط گاز را برای نشت گاز بررسی کنید

هنگامی که برای اولین بار وارد خانه می شوید یا علاقه مند می شوید، با بررسی خط گاز شروع کنید. نشتی های کوچک یا نشتی های گاه به گاه می تواند در خانه خطرناک باشد. بهترین راه سریع برای بررسی یک ماده آشکارساز نشت گاز است. این یک گوه نازک است که روی کانکتور خط گاز پخش می کنید. اگر گوه حباب زد، گاز نشت می کند. به خط گاز فشار دهید تا مطمئن شوید که حرکات کوچک اجاق گاز یا ضربه های موجود در آشپزخانه باعث نشتی نمی شود.

اگر خط گاز شما ایمن است، روشن کردن و استفاده از اجاق گاز بی خطر است.

2) چند آشکارساز مونوکسید کربن نصب کنید

نشت گاز خطرناک است و گاهی اوقات بدون هشدار اتفاق می افتد. برای هر خانه‌ای با خطوط گاز زنده، آشکارسازهای مونوکسید کربن 3+ نصب کنید. آنها را روی زمین قرار دهید زیرا – برخلاف دود – گاز طبیعی می افتد و یک اتاق را به سمت بالا پر می کند.

در آشپزخانه نصب نکنید، هر بار که به طور معمول از اجاق گاز خود استفاده می کنید آلارم دریافت خواهید کرد که طبیعی است. مشکل واقعی زمانی است که CO از آشپزخانه خارج می شود و در سراسر خانه تجمع می یابد.

آشکارسازها را تست کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند. اگر زنگ مشخصی را بشنوید – معمولاً 4 بوق بلند در هر هشدار – مونوکسید شناسایی شده است. برای تایید دستگاه را تست کنید. درها و پنجره ها را باز کنید، با اورژانس تماس بگیرید و خانواده خود را از خانه بیرون کنید.

3) شعله های گازی راحت تر از برقی تمیز می شوند

یکی از واقعیت های دقیق در مورد اجاق گاز این است که تمیز کردن آنها بسیار راحت تر از مشعل های برقی است. دلیل آن منبع گرما است. برای مشعل های برقی، مشعل نیز عنصر گرمایشی است. برای اجاق‌ها، مشعل‌ها صرفاً مجرای گاز هستند که در خروجی‌های اطراف رینگ روشن می‌شوند.

برای تمیز کردن مشعل گاز، رنده را بردارید، درپوش مشعل را بردارید. دست بگیرید و قطعه مشعل را آزاد کنید. این یک تکه ساده از فلز مدور شیاردار است. هر سه این قطعات – رنده، درپوش مشعل و مشعل – می توانند به راحتی خیس شوند، تمیز شوند و بدون نگرانی در مورد قطعات الکتریکی برگردند.

4) مشعل ها را با برس تانیس سریع تمیز کنید

 

تعمیر فر و اجاق گاز آریستون

تعمیر فر و اجاق گاز آریستون

 

همچنین لازم نیست مشعل خود را به طور کامل از هم جدا کنید تا برای کارایی آن را تمیز کنید. اگر مشعل دور تا دور آن روشن نباشد، ممکن است به آرامی با چربی یا نشت مواد غذایی مسدود شده باشد. آن کانال های فلزی را به سرعت با چند ضربه برس سیمی پاک کنید. نوع برس توصیه شده برای مشعل گازی، برس مستطیلی و بلند با موهای فلزی یا نایلونی بسیار سفت است. این موها برای تمیز کردن اجزای فلزی مانند مشعل ها طراحی شده اند.

5) شعله نباید از زیر تابه بیرون بزند

پخت و پز روی اجاق گاز کمی با برقی نیز متفاوت است. برخی از سرآشپزها با دقت بیشتری نسبت به هر شکافی روی کلید اجاق گاز احساس می کنند. وقتی روی حرارت کم بپزید، حتی ممکن است شعله را نبینید، مگر اینکه زیر تابه را نگاه کنید. در پختن با حرارت بالا، یک قانون کلی برای حداکثر شعله وجود دارد: هرگز شعله را طوری برگردانید که اطراف لبه های تابه لیس بزند. این یک خطر آتش‌سوزی ایجاد می‌کند که می‌تواند آستین‌های شما را آتش بزند یا در آشپزخانه شما را آواز بخواند.

اگر می خواهید شعله را بیشتر کنید، یک شعله کوچکتر یا یک تابه پهن تر انتخاب کنید.

6) هرگز از پایین ترین تنظیمات استفاده نکنید – همیشه دستگیره را به طور کامل ببندید

وقتی یک مشعل گازی را روشن می کنید، گاز را بالا می برید و منتظر می مانید تا روشن شود، سپس آن را تا سطحی که می خواهید پخت کنید، کم کنید. دلیلی برای این وجود دارد: برای روشن شدن به گاز کافی نیاز دارید. اما اگر گاز را خیلی پایین بیاورید، نور را از دست می دهد اما ممکن است خط گاز همچنان باز باشد. بنابراین وقتی مشعل را خاموش می کنید، بسیار مهم است که آن را تا انتها خاموش کنید، تا زمانی که دیگر روشن نشود، کلیک کنید.

با این حال، این قانون برای تنظیمات پایین نیز اعمال می شود. اگر اجاق گاز را کم کنید و قصد دارید آن را روی «کم» بگذارید، اما آتش خاموش شد، گاز همچنان باز است. این می تواند به آرامی (یا به سرعت) آشپزخانه شما را با گاز انفجاری و غیر قابل تنفس پر کند. هرگز از پایین ترین تنظیم استفاده نکنید، همیشه مطمئن شوید که گاز تنظیم شده روی کم هنوز روشن است.

7) به دستگیره های مشعل تکیه نکنید

دستگیره های مشعل اجاق گاز نیز متفاوت است. آنها فقط مشعل را روشن و خاموش نمی کنند، آنها خط گاز را باز می کنند و یا جرقه می زند یا به چراغ پیلوت دسترسی پیدا می کند. تا حدودی به همین دلیل است که مشعل های گازی اغلب به فشار و چرخش نیاز دارند و منتظر روشن شدن گاز هستند. پس وقتی به دستگیره ها تکیه می کنید چه اتفاقی می افتد؟ امکان باز شدن تصادفی خط گاز بدون روشن کردن مشعل وجود دارد. این نیز می تواند یک نشت گاز خطرناک ایجاد کند.

بنابراین آن را به یک قانون خانه تبدیل کنید: به مشعل ها تکیه نکنید و مراقب باشید که در نزدیکی اجاق گاز تکیه دهید.

8) هنگام تمیز کردن اجاق گاز را حرکت ندهید

در نهایت مراقب جابجایی اجاق گاز باشید. چه در حال انجام تعمیرات یا چیدمان مجدد آشپزخانه باشید، خط گاز فقط انعطاف پذیری زیادی دارد. خط گاز یک اتصال بزرگتر از سیم برق و خطرناکتر از خطوط آب است. بدون اینکه از محل و فاصله خط گاز آگاه باشید، اجاق گاز خود را به طور اتفاقی تکان ندهید یا آن را از دیوار دور نکنید. برخی از خطوط گاز به سختی وصل می شوند و به جای شیلنگ فقط لوله های سختی دارند، بنابراین هیچ انعطافی وجود ندارد.

چگونه یک مشعل اجاق گاز را که روشن نمی شود تعمیر کنیم

چه بخواهید مهارت آشپزی خود را به برخی از دوستانتان نشان دهید یا یک وعده غذایی ساده در شب آماده کنید، اگر مشعل روی اجاق گاز شما روشن نشود، رسیدن به این فاصله بسیار دشوار است.

همیشه می‌توانید منوی لحظه آخری را تغییر دهید و گازپاچو یا غذای دیگری که نیازی به پختن ندارد سرو کنید. اما اگر دلتان برای درست کردن سس اسپاگتی معروف نونا به سر می‌رود، یا اگر می‌خواهید مشکلات اجاق گاز و اجاق گاز خود را یکبار برای همیشه حل کنید، می‌توانید راهنمای عیب‌یابی ساده ما را در مورد نحوه تعمیر مشعل اجاق گاز که اینطور نیست دنبال کنید. به درستی کارمیکنه.

گرفتگی خوراک گاز

مشعل گازی روشن نیست

اگر صدای کلیک را می شنوید و در حین چرخاندن دستگیره مشعل جرقه می بینید و حس می کنید که گاز خوب جریان دارد، اما آتش شعله ور نمی شود، ممکن است تغذیه گاز مسدود شده باشد.

این یک تعمیر فوق العاده سریع و آسان است – به سادگی رنده را بردارید (مطمئن شوید که در لمس خنک است)، درپوش مشعل را بردارید و مشعل را از بالای محدوده خارج کنید. برای برخی از مدل ها، ممکن است لازم باشد دو پیچ نگهدارنده مشعل را باز کنید – برای این کار، یک آچار معمولی یا آچار سوکتی این کار را انجام می دهد.

به سوراخ کوچک و تقریباً به اندازه پین ​​در پشت مشعل نگاهی بیندازید. این گاز را از طریق جرقه زنی برای روشن کردن آتش می فرستد و اغلب می تواند با گریس یا هر نوع زباله دیگری مسدود شود. فقط مشعل را کاملاً تمیز کنید، یک خلال دندان، سوزن یا ابزاری به اندازه‌های مشابه را از سوراخ بچسبانید تا پاک شود و دوباره آن را روی اجاق گاز خود قرار دهید. گاز باید از آن عبور کند و مشعل باید طبق معمول روشن شود.

اتصالات جرقه زنی را بررسی کنید

تعمیر فر و اجاق گاز آریستون

تعمیر فر و اجاق گاز آریستون

 

مشعل گازی اگر بعد از تمیز کردن کامل، مشعل اجاق به درستی کار نمی کند، اتصالات جرقه زن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمن هستند.

فر را از دیوار جدا کنید، زیرا با قطعات الکترونیکی کار می کنید و نمی خواهید ضربه بخورید. سر مشعل را به طور کامل از اجاق بیرون بیاورید – باید سیم کشی از محدوده بالا به پایین آن متصل شود – و اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیم ها به درستی به جرقه زن متصل شده اند. اتصالات شل می تواند از جرقه زدن جرقه زنی و روشن شدن آتش جلوگیری کند.

جرقه زن را به طور کامل تعویض کنید

تعمیر اجاق پالس اگر اتصالات ایمن هستند و فر را به برق وصل کرده اید و آن را آزمایش کرده اید، و همچنان مشعل روشن نمی شود، ممکن است جرقه زن به طور کامل نیاز به تعویض داشته باشد. یک راه خوب برای آزمایش این است که چراغ را خاموش کنید و وقتی دستگیره را می چرخانید به رنگ جرقه هایی که از جرقه بیرون می آید نگاه کنید.

آنها باید آبی-سفید سرد باشند. اگر نه، ممکن است زمان تعویض جرقه زن فرا رسیده باشد.

می توانید شماره مدل را بررسی کنید و یک جرقه زن جایگزین را به صورت آنلاین سفارش دهید یا از فروشگاه سخت افزار محلی خود یکی را تهیه کنید. تعویض خود جرقه زنی مانند بررسی اتصال شروع می شود – گاز و برق را از اجاق گاز خود جدا کنید، سر مشعل را کاملاً بیرون بیاورید و آن را وارونه کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی سر صاف، سیم کشی را از جرقه زن جدا کنید، مطمئن شوید که وقتی آنها را رها می کنید، داخل اجاق گاز نمی لغزند.

جرقه زن قدیمی باید به راحتی با پیچ گوشتی سر فیلیپس قابل جابجایی باشد. جرقه زن قدیمی را باز کرده و بیرون بکشید و آن را تعویض کنید. اجاق گاز خود را دوباره جمع کنید و آن را آزمایش کنید.

دسته سیم جرقه زن را تعویض کنید

سیم کشی جرقه زنی اجاق گاز اگر فقط یک (یا چند) مشعل روشن نمی شود زیرا با چرخاندن دکمه کنترل جرقه نمی گیرد، اما بقیه مشعل ها جرقه دریافت می کنند و به درستی مشتعل می شوند، ممکن است لازم باشد دسته سیم جرقه زنی را تعویض کنید.

اگر مایع بجوشد و روی آن بریزد، قسمت‌هایی از دسته جرقه‌زن ممکن است کوتاه شود، یا شفت چرخشی که با شیر مشعل هم راستا شده است می‌تواند به مرور زمان کنده شود و از چرخش صحیح آن جلوگیری کند.

برای تعویض دسته سیم جرقه زن، گاز را ببندید، اجاق گاز را از برق بکشید و رنده ها و مشعل های مشعل را بردارید. سپس دستگیره‌های کنترل فر را بردارید و با استفاده از مهره‌ای، پیچ‌های نگهدارنده اجاق گاز را باز کنید، اما فعلاً آن را در جای خود بگذارید.

در فر را باز کنید و به زیر پانل جلویی نگاه کنید و پیچ‌هایی را که در پانل جلو نگه داشته شده‌اند پیدا کنید. هنگامی که پانل جلویی را جدا کردید، پیچ‌هایی را که به پانل بالایی می‌روید را بردارید تا کاملاً آزاد شود.

پانل بالایی را بلند کرده و کنار بگذارید. فر را از دیوار به سمت جلو بکشید و پنل پشتی آن را با مهره ای جدا کنید.

مهار جرقه زنی اکنون کاملاً در معرض دید قرار گرفته است. خواهید دید که دو سیم وجود دارد – یکی به پشت اجاق می رود و دیگری در جلوی فر به ترمینال ماژول جرقه متصل است. سیم پشتی گیره پلاستیکی را باز کنید و با استفاده از یک پیچ گوشتی سر صاف، سیم دیگر را از ترمینال ماژول جرقه آزاد کنید.

اکنون، هر چهار کلید را به سمت جلو از محورهای شیر گاز بکشید. دسته جرقه زن جدید را بردارید و سیم ها را رد کنید و هر سوئیچ را روی شیر گاز خود بازگردانید. سیم پنل پشتی و همچنین ترمینال ماژول جرقه را دوباره وصل کنید و فر را دوباره سرهم کنید.

محصولات فر و اجاق گاز آریستون

اجاق گاز/اجاق برقی آزاد
اجاق گاز برقی 90 سانتی متری آزاد / اجاق گاز CP90510MFIXAUS
اجاق گاز ایستاده 900 میلی متر | CP059MDX
اجاق برقی/گاز اجاق گاز 90 سانتی متری CP059MDX
اجاق برقی 60 سانتی متری آزاد / اجاق گازی A6TMC2 CX AUS
اجاق برقی آزاد / اجاق گاز CERAN
فر برقی 60 سانتی متری آزاد / اجاق گاز CERAN A6VMH60 X AUS
فر برقی 60 سانتی متری آزاد / اجاق گاز CERAN A6VMH60 W AUS

چرا اسنپ ریپیر را به عنوان برترین مرکز خدمات و تعمیرات تعمیر فر و اجاق گاز آریستون انتخاب کنیم ؟

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • سرعت در خدمات (فقط 60 دقیقه بعد از تماس شما)
  • کادری دوره دیده و تحصیل کرده
  • استفاده از قطعات اصلی و اورجینال آریستون
  • انجام تعمیرات در محل بدون نیاز به جابجایی دستگاه
  • تجربه بالای 25 سال در زمینه تعمیرات لوازم خانگی
  • نظرسنجی از مشتریان پس از اتمام کار و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده
  • ضمانت بازگشت وجه دریافتی به مشتری در صورت عدم رضایت از خدمات ارائه شده
  • 90 روز ضمانت بابت قطعات و تعمیرات انجام شده
  • حفظ حریم شخصی مشتریان
  • رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا

پس همین الان با اسنپ ریپیر تماس بگیرید تا از مزیت های دریافت یک خدمات عالی و استاندارد بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست